tisdag 16 april 2013

Ingen telefontid idag

Försökte nå Huddinge på telefon idag, men tydligen är telefontiden inställd till och med på fredag. Skit säger jag, eftersom jag behöver lite journalkopior till min läkare i Kungälv. Kopior som min kära läkare i Huddinge har missat att skicka iväg. Som vanligt får man vara sin egen koordinator. Det verkar onekligen behövas. Konstigt att inget fungerar i vårdsverige.. NOT!

Har ett annat samtal att ringa också, angående merkostnader vid sjukdom. Dags att ansöka igen (time flies) och jag hoppas att mina läkare kommer in med de intyg som krävs i tid den här gången. Vore skönt att slippa strula med det också. Det räcker gott som det är.

Lillan har haft ännu en jobbig natt. Jag gissar på tänder, eftersom hon är allmänt kinkig på eftermiddagarna och besvären liksom kommer när hon legat ner en stund. Vaknar med gallskrik och gråter. Hemskt att se henne sådär. Skär i mammahjärtat. Sova får man göra ett annat liv. Blir det tre timmar i sträck i den här familjen ska man vara glad. Snittet ligger nog mer på 2,5...

Nåja, dags att ta tag i livet igen och försöka bemästra den här tarmen som dagen till ära bestämt sig för att vara lite extra jävlig. Jag hoppas att jag vinner fighten men det känns inte riktigt så idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar