onsdag 12 september 2012

Sömnlös natt och förkylning som häckar

Lillan är verkligen inte på topp idag heller. Ok, humöret har det inte varit så mycket fel på egentligen, det var mest igår hon var grinig större delen av dagen. Eftermiddagen/kvällen gick över förväntan måste jag säga. Hon somnade i min famn och hon åt ordentligt innan hon stämde träff med John Blund. Däremot vaknade hon väldigt tidigt igen (redan vid elva) och var ledsen. Tät i näsan igen och jag förstår att det stör henne. Satt själv o kollade på ettan (hur ofta händer det) innan jag la mig, tillsammans med maken. Par i terapi. Lite intressant faktiskt, speciellt som vi på BVC senast pratade om gråt hos barn och hur man skall hantera det. Otroligt hur mycket som följer med en från barndomen in i vuxna livet. Hur mycket vår barndom påverkar oss. Det är ju bara att se till sig själv och sina egna mönster för att förstå det.

Hur som helst. Lillan vaknade, var ledsen, åt, somnade..  och så höll det på. En ganska jobbig natt och nu sover hon igen efter ett litet vakenpass i mitt knä vid frukost. Jag försöker låta henne sova så mycket som hon bara vill och kan just nu för att få henne att läka ihop och bli frisk fortast möjligt. Lite oroligt är det ju när hon sover så mycket och man är van att hon håller låda hela dagen men samtidigt är det det hon behöver och då måste hon få göra det.

Själv lämnade jag medvetet ute både movicol och magnesium/kaliumcitrat igår och det har bidragit till en lite mindre uppspänd mage under natten men en betydligt mer svårtömd tarm nu på morgonen. Nåja, man måste våga för att vinna.

Funderar på att lägga till lite l-glutamin till övriga tillskott och se om det gör nån skillnad men då måste jag först beställa hem lite. Inte direkt så jag sitter och häckar på sådant hemma.

På tal om förkylningar känns det som jag håller på att åka på något själv också. Halsen är inte i form och näsan känns lite halvtät.. men å andra sidan.. jag blir ju så sällan sjuk, bortsett från magen då, så det kanske inte är så konstigt..  jag håller mig ju inte direkt borta från lillan om det är hon som bär på smittan den här gången... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar