fredag 28 september 2012

Irriterande samtal med kirurg/ortopedmottagningen

Usch, den här morgonen och förmiddagen var verkligen inte någon hit. Magen ballade ur (inte oväntat) lillan ville inte sova, hade samtal att ringa eftersom jag fick ett brev från kirurg och ortopedmottagningen på Kungälvs sjukhus igår där de hävdade att jag hade en aircast (sån där stövel man får när man pajat foten för att man inte skall kunna röra den) kvar hemma som jag lånat av dem. Problemet var bara att jag lämnade tillbaks den där stöveln för över ett år sen och min make var med när jag lämnade den..

Fick alltså ringa kirurgmottagningen och resultatet av det blev att hela mitt kontantkort på mobilen blev tömt. Två före i kö tog fyrtiofem minuter och hundra spänn fattigare senare svarade de..  vad säger sköterskan då? Jo, att de förmodligen haft två papper på den här stöveln eftersom jag fick den på akuten och att någon missat att riva pappret från akuten. Underbart..  så de skulle fixa det.. men att betala hundra spänn för telefonkö till något man själv inte orsakat - det är nästan så jag känner för att "fakturera" dem min tid och de pengar jag förlorade på köpet. Usch vad arg jag var..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar