tisdag 4 september 2012

God morgon (tidig sådan)

Det blev en tidig morgonpromenad idag med. Dels för att jag kände att det "var lika bra" när jag ändå var uppe, för att slippa magstressen innan maken skulle iväg.. hinna ta hand om den i lugn o ro hemma när lillan (förhoppningsvis, det var i alla fall min plan) skulle sova - vilket hon också gjorde - ungefär fem minuter ;) - Hur som helst, det var rätt skönt. Inte så många andra hundar att skälla ut (till Lukas stora förtret) och inte så mycket folk att bry sig om. En stilla, skön och ganska ljummen morgon helt enkelt.

Hur bra det här upplägget blev för magen kan jag egentligen inte svara på. Har inte fått nån vidare respons från den ännu. La om min strateg i lite och tog två kaliumcitrat tabletter efter frukost tillsammans med en magnesiumcitrat (nåja, den ena är kombinerad och innehåller båda men det blev i alla fall dubbla dosen kaliumcitrat). Har kommit fram till att jag inte vill bli lösare i magen för det kommer ju ändå inte ut. Kaliumcitratet skall ju hjälpa till att slappna av glatt muskulatur så det är lite den effekten jag är ute efter och jag har ju inte uppnått maxdos ännu.

Bytte ut en relaxit efter frukost mot en resulax (allt för att chocka magen) men just den biten har väl inte gjort nån större skillnad. Effekten av tabletterna lär jag se först om ca sex timmar. Det brukar börja röra runt ganska precis sex timmar efter intag. I min tarm i alla fall. Har minskat movicoldosen till en påse på morgonen och två på kvällen... även detta för att jag helt enkelt inte vill bli lösare i magen jag vill bara få ut skiten!! Kort och gott..

Dagen till ära tänkte jag annars göra lite hemgjord glass. Som om jag inte ätit nog med glass den här sommaren? Fördelen med hemgjord glass är ju att man vet precis vad man har i och kan stoppa i precis vad man har i. På det viset blir den väl i alla fall något hälsosammare än köpglassen som är ungefär detsamma som 100% fri från naturliga ingredienser!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar