torsdag 27 september 2012

Natren probiotika

Hua. Min mage är inte i form. Ok, det var LÄNGE sen den var i form och så bra som den mådde ett par veckor efter förlossningen undrar jag när jag får uppleva igen?? Det har ju bara gått utför sedan dess och sista veckan skall vi inte ens prata om. Känner mig lite som ett vandrande lik. Gäspar hela tiden, mår illa. magen bubblar, värker o spänner o de där enorma gasmängderna som bara sitter fast. Hemskt. Minsta lilla jag stoppar i mig så går det åt skogen o däremellan jäser det. Skitjobbigt.

Jag har sagt det förr o jag säger det igen. Det här med gaser som sitter fast, växer o bara ökar i omfång/omfattning.. det är inte mycket som slår det. Rent smärtmässigt menar jag då. Man vill krypa ur sitt eget skinn. Hemskt. Jämfört med det var kejsarsnittet i april rena barnleken - även om jag vet att detta kan leda till problem senare i livet- Problem som jag inte kan rå på. Sammanväxningar till exempel och lymfödem. Man skär ju trots allt rakt över lymfbanorna, och det sker väl inte direkt utan konsekvenser..  det är redan en liten "Bulle" runt snittet, en hård sådan. Jag masserar o smörjer den med silikon för att mjuka upp men jag vet i fan om det gjort så stor skillnad hittils. Den som lever får se. Skillnaden i det fallet blir ju rent kosmetisk. För att gå på djupet tar jag hellre till radamir eller min dui apparat.

Hur som haver. Det var inte det jag skulle skriva om! Eftersom jag insåg att det var fruktos i min gamla probiotika som jag, dumsnål som jag var, bestämde mig att göra slut på..  så misstänker jag starkt att den kan ha en bidragande orsak till att tarmen ballat ur så rejält just den här veckan. Det i kombination med stress.. nu pratar jag rent jäsmässigt. Bestämde mig därför att testa natren probiotikan innan jag la mig igår. Stor, svår tablett att svälja men det gick det med. Ingen skillnad ännu såklart och även den här natten var hemsk. Nu vet jag ju att magen kan gasa upp sig pga att den reagerar på avfall då bakterier (de onda) dör i för snabb takt (de utsöndrar/avger toxiner som inte kroppen kan ta hand om i för stor mängd o hinner den inte med.. herxheimerreaktion - huvudvärk, uppsvullen buk, gaser, utslag osv osv) så det kan ju vara nåt sånt också... men den som lever får se.

Jag gör så gott jag kan! Idag tänkte jag faktiskt lyxa lite. Var o handlade igår och kom hem med en hink kräftor från Coop. De sålde ut till bra pris med kort datum och jag bestämde mig för att slå till. Nog för att jag älskar att laga mat, men då kan jag lägga krutet på morgondagen istället och försöka satsa på att ta det lite lugna(are) idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar