onsdag 5 september 2012

Jobbig morgon med kinkig liten tjej

Jag skulle inte sagt så mycket om att jag kände mig bättre i magen igår. Fick självfallet bakslag på detta under kvällen. Men men, i det stora hela var det ändå bättre än övriga dagar den här veckan. Jag får se det så. Every little counts..

Hade gitarrkväll på balkongen med maken igår - fast utan gitarr ;) ja, nåt i den stilen..

Det har varit en rätt jobbig morgon den här morgonen. En hund som inte vill äta (det blåser ute, han sätter blåst i samband med åska och nojjar upp sig något otroligt vilket resulterar i att han inte vill äta.. ) en liten som haft det besvärligt med magen och haft ganska mycket frätande avföring (även om mängderna varit rätt små) den här morgonen vilket i sin tur lett till att hon blivit irriterad i rumpan och varit väldigt ledsen och kinkig. Vill inte att jag lägger henne ner så det har blivit mycket bärande. Oroligt när hon är ledsen och kinkig, man känner sig maktlös!

Bärande på bebis = inte lika stor möjlighet att ta hand om magen = tarm som inte mår bra. Så skall vi dessutom till bvc och ta spruta..  har ringt dem men självfallet missade jag telefontiden.. hoppas de ringer upp innan vi skall dit. Känner inte att det är nån bra idé att ta spruta som gör henne ännu mer ledsen (jag vet hur det var sist!) och kinkig och dessutom kan ge henne feber när hon redan är gnällig som det är idag..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar