fredag 21 september 2012

Exem :(

Det märks att kroppen är i olag. Inte bara magen utan hela paketet - men det är väl så. Magen är inte en del för sig utan en del i ett samband - sambandet som i det här fallet är resten av kroppen. Var del funkar liksom inte för sig utan de funkar ihop. När en del inte funkar lägger nästa av..  och så fortsätter det.

Nu har jag gått och fått exem också. På armen. Där klockan brukar sitta. Hade problem med det förr, men fram tills nu för någon vecka sedan var det länge sedan jag besvärades av det. Nu har de dock blommat ut i sin fulla blom och imorse när jag haft på klockan lite drygt en timme kände jag plötsligt en brännande sveda under armbandet. Tog av klockan och mycket riktigt fanns där ett fulblommat, vätskande sårigt exem. Bara sådär :(   har alltså gått utan klocka idag. Fy fan vad naken man känner sig! Ingen koll på vare sig tid eller rum.. mobilen bär jag liksom inte med mig överallt (jag vet, jag vet jag befinner mig på stenåldern men jag GILLAR att inte vara anträffbar hela tiden och jag GILLAR att inte känna det där kravet att släpa med mig mobilen överallt). Hur som helst. Idag hade jag behövt den för jises vad tidsblind jag blev! Har löst det genom att sätta klockan på andra armen.. så får vi hoppas att exemen lyser med sin frånvaro där.

Jag är helt övertygad om att detta hänger ihop med magens (icke) funktion. När den är kass och mår som sämst drabbas resten av kroppen likadant. Ett område efter det andra. Ansikte, rygg, mage, fötter och så vidare och så vidare. Börjat få en del värk i handlederna också men jag antar att det snarare har med överbelastning än magen att göra. Jag bär ju en del på min lilla om man säger så.. o hon börjar ju väga en del.. o hon hänger gärna i sidled.. rejält.. handlederna tar stryk med andra ord. Vare sig man vill eller inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar