måndag 10 september 2012

Babymassage

Tog mig iväg på babymassagen med lillan idag. Mysigt! Hon skötte sig dessutom exemplariskt, vilket var väldigt kul för en stressad själ som jag. Det vill säga jag blir stressad när hon jagar upp sig för mycket och blir ledsen/övertrött bland folk. Nu gick det över förväntan och jag var uppenbarligen inte ensam om att känna så. Tack och lov för det. Trevliga mammor var det också! Förhoppningsvis kommer jag att klara ta mig dit de andra gångerna också. Lämpligt nog var det magmassage för lillan idag. Har testat det förr, men var inte säker på att jag gjorde rätt. Tack och lov så gjorde jag det :) Nu sussar hon sött, det var rätt sövande att träffa andra bebisar - som dessutom svarade på hennes "prat" antar jag! :)

Magen har knölat till sig som vanligt nu på eftermiddagen. Det är det som är den största fördelen med babymassagen. Den börjar redan klockan halv två. Perfekt för en sådan som jag som är väldigt tidsstyrd. För tidiga morgonar funkar inte för mig och inte för sena kvällar heller. Mitt på dagen är bra. Även om det inte kan bli så många timmar för min del. Bara att komma ut och få träffat lite folk utan alltför stora krav passar mig ganska bra.

Har en massa funderingar som rumlar runt i skallen på mig. Idéspruta, det är jag - men sen att göra slag i saken. Alltså jag har idéerna i skallen men de vill inte gärna lämna den och skrida till verket. Synd, för jag tror en del av dem är rätt bra (om jag får säga det själv, och det gör jag ju uppenbarligen). Det handlar som behov hos folk som ännu inte tillgodosetts. Behov som jag sett men som jag inte kan dela med mig av här, jag har ju trots allt en önskan om att en dag bli frisk(are) och kunna kanske starta mitt egna företag igen..  men än så länge ligger ju den drömmen på is. Den som lever får se!

Tills vidare får jag jobba vidare på mina lite mindre avancerade projekt - som att måla färdigt två av mina tre tavlor som fortfarande inte riktigt känns som de är färdiga. Det börjar arta sig men det finns en del att jobba på. Det finns det alltid. OCH jag skall komma ihåg att signera dem, en vacker dag kanske de hamnar på soptippen och då vill man ju veta vem som lämnat dem där ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar