måndag 25 februari 2013

VÄRK! SNS- implantation dag 3

Huuu... idag känner jag verkligen att jag lever. BAKSLAG! Har inte fått den efterlängtade dröm-att-gå-på-toa-spontant effekten än. Inte sen den där lilla nattliga händelsen häromdagen. Det var dessutom otroligt lite. Nästan så det inte räknas, men ändå något åt det positiva hållet, vilket är allt annat än man kan säga om den här dagen. :(

Bestämde mig igår för att låta bli mina eftermiddagsmedel trots att magen sprängde som fan. Ville ge det en chans.. se om den kom igång. Inte! Jag ångrade mig bittert imorse vill jag lova. Bubblade inte så mycket inatt dock, stod mest still... still o värkte. Imorse väntade jag till efter frukost (som var en pers att få ner då magen spände så mycket) med att ta några medel whatsoever.. efter det hade jag inget val för jag darrade av smärta. Magen såg ut som en gravidmage av den där stenhårda typen. Den som gör ont när man nuddar skinnet. Det gör det ju inte så ofta med en gravidmage. Där känns det mest på insidan. Det här var bara hemskt! Tog mig ungefär tre medel (har tagit fyra eller fem idag, tappade räkningen skall jag erkänna.. hade ju inte tänkt ta dem..) innan tarmen kom igång imorse. Trampa fick jag också göra. Sen började det i alla fall släppa lite men värken.. den är kvar. Svullnaden också. Jag hoppas verkligen detta är något övergående. Har lagt ner kvällsdosen movicol men tar fortfarande mina tarmslim på kvällen och morgondosen med movicol. Hoppas fortfarande på att tarmen skall börja reagera och på de där miraklen som sällan sker i mitt liv.

Nån gång måste det väl ändå vara min tur??? Jag hoppas verkligen det här ingreppet inte var förgäves och att jag skall behöva må sämre än jag gjort på flera år. Sånt är läget nu. Det gillar jag inte. Min plan är ju att bli bättre. Bra mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar