söndag 24 februari 2013

SNS- andra dagen efter implantation

Ändrade program på dosan igår. Flera gånger. Var inte nöjd med effekten av det program som inställt från början (1) och vare sig nummer 2 eller 3 kändes bra. Valde därför att testa nummer 4 på lite högre styrka än den förinställda (man kan ändra tio steg från det som var inställt från början - det vill säga det läkaren bestämt eller i mitt fall uroterapeuten.. japp, skumt jag vet). Inatt kom en liten halleluhja upplevelse. Fick världens hugg i magen vid 02 snåret och gick upp på toa. Kunde faktiskt gå på toa, pyttelitegrann. Men ändå. Bara en sån sak. Helt spontant. Tömde inte tarmen. Långt ifrån. Men det kom lite. Lite av sig självt.

Imorse var magen lika svullen som vanligt. Tarmen värkte, om än lite mindre än igår. Skippade kvällsdosen movicol igår och höll mig till två påsar på morgonen och ett par tabletter tarmslim på kvällen. Vågar inte lägga ner allt på en gång. Blir bara bakslag. Tre medel senare (efter frukost) har jag fått ur mig en del skit, dock inte spontant den här gången men det var lite mer som kom vid varje medel än innan dosan var inkopplad. Vi får väl se. Borde ta fler medel för magen spränger, men jag vill avvakta för att se om någon spontan reflex kan komma igen..  måste stå ut med det onda för att kunna utvärdera det goda om någon sådan effekt kommer.. tömmer jag tarmen helt med egna trix blir det svårt att avgöra om den funkar eller inte. Ännu ingen revolutionerande effekt som sagt och värken den består och är för tillfället värre än vanligt.. men jag hoppas att detta skall leda till något bättre på sikt och att värken, svullnaden och tarmdysfunktionen är något övergående,. 

2 kommentarer:

  1. Och jag hoppas med dig! Hoppas hoppas hoppas!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Hoppet är det sista som överger oss? Innan dess kan man uppenbarligen hoppas hur mycket som helst? :-/ Jag HOPPAS att mitt "Hoppaskonto" är relativt fulltankat för det lär jag behöva ... alla motgångar knaprar ju flitigt på det.

      Radera