onsdag 27 februari 2013

Det går inte med mig det här..

Huuu.. jag som hade önskat att jag skulle vara lite mer positiv idag. Ha lite mer goda nyheter att komma med, men icke. Inte idag heller. Tvärtom :( Blir bara så less! Känslan från testop finns inte.. inte i närheten. Buken växer och spränger och blir större och mer värkande ju längre dagen lider, men nån gå på toa känsla infinner sig då fan inte. Tog tarmslim igår. Tre tabletter. Inge hände idag. Förutom mer gas? Gas.. ja, magen spränger av dem. VÄRKER!!! Värre gassmärtor än på mycket länge. Kom på en teknik igår för att knåda ut en del av dem, men det är en piss i havet jämfört med vad som sitter kvar. Fy! Det var inte det här jag hade hoppats på. I värsta fall extra gas till en början och att jag i alla fall kunde gå på toa.. men inga toabesök och en sjuhelvetes värre smärtbild? Är det bra? Enligt Östra ska jag "stå ut". Vad fan pratar de om? Stå ut? Jag får ju fan tarmvred om jag inte får ur mig skiten. Med skiten menar jag ju allt. Gas, avföring, slem.. allt. För inget kommer ut den normala vägen. Menar de att jag ska vänta tills jag börjar kräkas då eller?

Höjde strömstyrkan idag också. 2,8 står den på nu. Började på 2 igår. Tappar de där pirren ganska snart och enligt instruktion skall de ju kännas hela tiden. Om de försvinner eller byter plats skall man ringa sin läkare. När jag ringer min läkare får jag besked att jag ska vänta en månad och stå ut? Ah, jag vet inte. Vilken värld lever vi i egentligen? Knappast den optimala. Nu sitter jag här o trampar och "försöker stå ut" utan medel i ytterligare nån timme. Maken ser väldigt bekymrad ut när han ser min mage. Stenhård. Sticker ut. Får se hur länge det håller. Jag förmodar att det slutar med min kompis relaxit om en stund ifall tarmen inte bestämmer sig för att samarbeta. Jag tvivlar på att den gör det. Var länge sen sist. Den har nog glömt hur man gör.

Tack o lov har lillan varit "snäll" mot oss och sovit ganska bra de sista nätterna. Däremot har vi konstaterat att hon faktiskt är åksjuk o inte fixar bilresor nåt vidare. Kanon..  slutade med spyor i bilen igår som avtog så fort hon kom ur den. Var väl bara att vänta antar jag.. med de gener vi bjussat på så..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar