måndag 11 februari 2013

Man blir lätt bortskämd..

Jag missade visst att kika in här igår. Hade fullt upp kan man väl säga. Gårdagens stora projekt var att ta sig iväg till frissan och fixa buskaget på skallen. Inte helt nöjd än, behöver få till längderna på ena sidan för att det skall ta sig - men det går ju inte att fixa i en handvändning om man inte hör till typen som gillar extensions. Har vare sig tid, råd eller lust att hålla på med sånt. Jag är lite lat på den där fronten. Vill ha en frisyr som kräver minimalt med fix för att se ok ut. Mitt hår är dock av en annan uppfattning. Maskros som gärna vill ställa sig åt alla andra håll än det jag hade planerat från början. Huu.. nåja, det tar sig i alla fall. Börjar likna den frisyr jag hade tänkt mig så om några månader borde jag vara i fas. Jag eller håret? Om jag inte tröttnat på skiten o ändrat mig igen vill säga...  var sak har sin tid.

Lillan sov gott igår natt. Gav henne en alevedon innan hon la sig eftersom hon verkar besväras av tänder som inte spruckit igenom än...  prövade den högre dosen (10-15 kg) eftersom den mildare inte verkat hjälpa henne när hon fått den. Hon väger ju trots allt nio och ett halvt kilo nu. Det verkade funka för hon sov lugnare än hon gjort på vääääldigt länge och låg inte och vred sig halva natten. Bara en sån sak! Gynnade nog både henne och oss. Lite chockartat att vakna vid fyra och inse att hon fortfarande låg i sin säng och sov! Det händer liksom inte...  man blir lätt bortskämd...

Körde samma race inför natten som gick. Hon fick en alvedon eftersom hon verkade orolig och haft en lite halvkinkig dag. Långt ifrån sitt sämsta humör, men sovit en del på helt fel tider och övertrött o grinig trots det. Ville inte somna, tog över en timme att få henne att komma till ro och därefter väckte hon sig själv ett antal gånger innan hon somnade för natten. I och för sig sov hon till ca tolv innan hon vaknade men då hade hon legat och gnytt och vridit sig ett tag. Alvedon verkar inte vara nån lösning det heller.. .kanske bra det i och för sig för då kan vi lägga ner den teorin och jag avskyr ju läkemedel oavsett...   natten därefter blev dock allt annat än lugn. Massa gaser i magen och svårt att komma till ro bäddade för hur resten av natten artade sig. Min mage var allt annat än bra så att få sova lite hade inte skadat..

Experimenterat en del med movicoldosen igen. Tycker att jag behöver tömma tarmen mest hela dagarna som det är nu, det ger sig ju aldrig.. så jag provade att ta bort "kvällsdosen" under två dagar. INTE BRA! Det blev inte mindre kör, men det blev svårare att få ut skiten. Mer värk men mindre bubbel kan man säga så? Nu testar jag med tre påsar istället. Jag hamnar väl på fyra igen tillslut, men det skadar ju inte att ändra emellanåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar