torsdag 21 februari 2013

Nervös...

Det går väl inte att sticka under stol med att jag är nervös. Klart jag är! Vem hade inte varit det? Jag trodde dock inte att jag skulle vara så nervös som jag faktiskt är idag. Kanske beror det på att jag fått en del svar på frågor som jag inte hade fått svar på tidigare och att dessa svar skiljer sig lite från den information jag kan hitta på nätet.. ja, nätet. Min läkare har ju inte direkt varit så informativ. Den information jag fått har jag ju fått leta mig till själv...  så nu är jag orolig över vad jag kommer och inte kommer kunna göra när elektroden väl läkt fast. Att det skulle bli begränsningar under läkningsperioden, det insåg jag, men att det skulle bli så mycket begränsningar (som jag fått information om från andra med interstim) efter, när elektroden är på plats och snitten läkt... det visste jag inte. Det skrämmer mig. Har en hel A4 med frågor till läkaren imorgon. Jag blir inte populär! Men, å andra sidan, det har jag ju aldrig varit i sjukhussammanhang!! Det finns en sak värre än att veta, att inte veta. Man kan få för lite information men jag föredrar i såna här fall att veta för mycket. Då har man i alla fall chansen att fatta de rätta besluten i tid.

Wish me luck! Jag förmodar att jag kanske inte kommer ha tid att kika in här imorgon... time will tell. Beroende på hur jag mår kanske det dröjer några dar. I´ll be back! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar