söndag 10 februari 2013

Ännu mera mat..

Eftersom vi varit magsjuka i omgångar i den här familjen tvingades vi ställa in och ändra datum på mitt lilla familjefödelsedagsfirande för några veckor sedan. Bestämde oss för att göra ett nytt försök idag, men då visar det sig att hälften av familjen blivit dåliga istället.. vad säger man? Det är nog inte meningen jag skall ha nåt familjekalas :( Så nu blir det ännu mer mat över. Dum som jag är förbereder jag väl maten i lite väl god tid. Får jag äta upp nu. Ordagrannt. Men det är ju det där med planering och min mage..  jag behöver verkligen planera för att få ihop saker. Kan inte stå med dem i sista minuten och då blir det så här. Jaja, vad är väl en bal på slottet. Det blir många matlådor till gubben istället ;-)

Nu hoppas jag bara de andra kryar på sig och att detta inte är nåt skit som vi åker på senare. Det går ju både flunsor och förkylningar för tillfället. Känns som vi haft så det räcker o blir över. Kanske inte just av de bacilluskerna, men av bacillusker i det stora hela.

Magen är redan åt helskotta så jag hoppas att den här dagen går så smärtfritt och glatt förbi som det bara är möjligt. Fasar för operationen som stundar och som närmar sig för var dag som går. Nog för att det inte är det största ingrepp jag nånsin gjort, men jag oroar mig för konsekvenserna om det inte går som det ska. Jag går ju redan på knäna som det är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar