torsdag 7 februari 2013

Överbevisad! :)

Det bidde så. Jag blev överbevisad idag. Kirurgen ringde. Under utsatt tid dessutom. Kors i taket! Jag blir överväldigad. Glad att jag blev överbevisad och att min pessimistiska dagsform visade sig vara ute och cykla idag. Kanske inte så konstigt i och för sig. Det har ju hänt mer än en gång att de glömt bort mig. Mer än två också. Hur många gånger det rör sig om har jag faktiskt tappat räkningen över.

Hon bad i alla fall om ursäkt över att hon "missat" mig i December och skyllde på att det varit lite för många åtaganden. Jo, man tackar men då kanske någon borde ha varit så vänlig och meddelat mig att jag var lite för mycket för dem just då? Att jag skulle få vänta två månader på att min tur skulle komma igen.. :-/ Ah, nåt i den stilen.

Hur som helst så förstod hon ju min problematik och mina besvär med att prolapsen förvärrats. Försökte inte längre prata bort det som om att den kommer att gå tillbaks om några veckor (det var så det lät från början... ) Nu pratade hon istället om för mycket slemhinna i tarmen som hållits tillbaks i och med kramperna och som sedan "trillar ut" när botoxen satte in. Vad vet jag..  men skumt är det och obehaget ska vi inte prata om. Det säger väl sig självt. Hon ville i alla fall göra om en del undersökningar som jag redan gjort eftersom de börjar bli gamla och resultaten likaså. Fantastiskt att en kirurg föreslår något sådant? Om det var ok för mig vill säga.. Ok? Jag gör vad som helst (nästintill) för att bli bättre... så JA! Det är ok. Så får vi se om "min anatomi förändrats" som hon uttryckte det, eftersom problemen bara blir värre.. det var ju en del felaktigheter tidigare, men för att se att dessa inte försämrats/förändrats ytterligare. Så får vi ta det därifrån. Hon beställde dessa undersökningar (defekografi och ännu en manometri.. dessa har ju varit väldigt avvikande tidigare) direkt och sa att jag förmodligen blir kallad inom några veckor. Tja, vi får väl se vad som händer.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar