tisdag 19 februari 2013

Underbart är kort. Har du hört den förr..?

Underbart är faktiskt ganska ofta väldigt kort. Även i fallet med lillans sov och matvanor. Såklart. Idag, när vi är hemma igen, har hon inte sovit alls lika bra. I och för sig sov hon uruselt hos mamma imorse med, men eftermiddagssömnen slutade i en smärre katastrof då hon vaknade efter bara trettio minuters sömn av tokgråt. Fantastiskt. Just när man tror man är på banan.. så vänder det igen? Men jag får väl vara glad för de två dagar hon fick med bra sömn på dagen (läs en o en halv timme både för och eftermiddag) och relativt bra på natten. Bakslaget kommer väl nu, lagom till att vi är hemma igen och magen bråkar extra mycket.

Matstrejk dessutom..  vad göra? Det bästa man kan av situationen som i alla lägen antar jag. Finns liksom inte så mycket annat att välja på.

Jag hoppas att det blir en lugn natt och att eftermiddagen är skonsam mot min tarm. Just nu mår den bara apa så hoppet väl väl inte så stort.. men hoppas kan man väl ändå antar jag? Min mamma ska i alla fall iväg och stärka ryggen med yoga. Jag hoppas den blir skön och att hon låser upp det som vi lyckats ställa till då hon fått hjälpa oss så mycket den här veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar