torsdag 3 februari 2011

Sug, putter, bubbel.. alkoholtillverkning??

Man kan nästan börja undra vad som sker i magen. Som den jäser, puttrar o bubblar o drar HELA TIDEN för tillfället. Ger mig ingen ro. Inte ens under förmiddagen idag var den lugn. Käkade inte ens rå mat till lunch. En lax och räksallad med ingefära och chili.. brukar tolereras bra av min mage. Så bra den nu kan tolerera grejer.. det vill säga en exploderar inte direkt det kan ta upp till trettio minuter innan den sätter igång på allvar. Inte idag. Idag satte den igång direkt - men å andra sidan var den igång långt innan jag ens hunnit smaka av maten.. suck.. att det är min födelsedag, det bryr sig magen inte om - o gör den det så visar den det på ett väldigt speciellt sätt!!

Man kan nästan  tro att det är alkoholtillverkning på gång i tarmen som den puttrar o bubblar. Känner mig som ett bryggeri. Eller som jag kan tänka mig att ett bryggeri skulle kännas, om man nu kunde vara ett bryggeri? Nja, jag vet inte jag.. men jag föredrar att inte vara det. Lite choklad kanske.. för att stilla det hela? Lite fett på locket så att säga.. men jag tror inte det funkar. Även om det är gott botar det inte alla bekymmer. Jag önskar att det gjorde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar