måndag 28 februari 2011

Operationsmardrömmar

Det var en sån där natt igen. En mardrömsnatt. Har inte haft dem så mycket på sistone. Vet inte om hjärnan helt enkelt slutat upp med att oroa sig på nätterna? Eller om jag helt enkelt bara inte kommer ihåg..

Inatt kom jag i alla fall ihåg. Kändes inte som jag sov nåt vidare. Den ena drömmen avlöste den andra. En del av den ska jag inte ens gå in på, så sjuk var den. Det roliga är väl att jag kommer ihåg det mesta och att den var helt otroligt osammahhängande!

Först o främst drömde jag operationer. Inte den operation som vi strular med nu vill säga, utan jag var kalla till operation men de hade bokat in FEL operation. Det vill säga min stora fasa, en stomioperation. När jag upptäckte detta var det ingen som ville stå till svars för misstaget och alla gjorde sig plötsligt oanträffbara. Jag hade inte hunnit bli opererad såklart, men beslutet hade tagits över mitt huvud.

Inne på salen, där man förberedde operationerna, där jag satt och samtalade med någon sorts kurator, kom plötsligt en av mina gamla klasskamrater invandrandes. Hon skulle visst också operera något, men ville meddela att hon var gravid så det fick vänta. Förmodligen kommer denna del av drömmer från alla kompispar och kusiner och dylikt som väntar sitt andra tillskott till familjen.. och kanske lite saknaden av det som skulle kunnat vara en del av vår egen lilla familj. Jag vet inte. Men sjukt var det, och just denna tjej har jag inte träffat på flera år- hon är såvitt jag vet inte det minsta gravid heller.

Sen var det nån form av hotell vi var på, jag o Anders. Utan tak! Man delade rum med flera andra (men det fick vi inte veta i förväg utan upptäckte till vår stora fasa när vi väl checkat in). Deluxe kallades det.. o vädret var väl allt annat än bra dessutom. Sängarna såg ut som nån form av trapp. Anders låg på den övre "trappstegen" och jag på den undre. Sen var det en mamma o hennes dotter som låg i en säng strax intill. O alla kollade på nåt dåligt program på tv. Denna kvinna hade nåt galet i skallen o var ute efter Anders. Inte på normalt, "försöka erövra" kvinnligt vis utan hon var ute efter nåt annat..

Som sagt helt skum dröm. Jag fattar inte vart den kom ifrån (förmodligen min skumma hjärna??) men den fick mig att känna mig helt totalt urblåst när jag vaknade. Helt slut, som efter en väldigt hård dag. Slocknad till o med innan Anders gick o märkte inte att han faktiskt gick. Det hör INTE till vanligheterna.

Är fortfarande sjukt trött. Magen är inge vidare o skallen bankar. Vädret suger och oj, vad jag känner mig positivt plötsligt? Hundarna helt galna.. MEN jag tror jag kan få till en någorlunda bra dag ändå. På nåt vis. Det finns trots allt en massa jävlar anamma där inne o nåt ska man använda den till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar