tisdag 15 februari 2011

Nervös..

Det är väl rätta ordet för tillfället. Nervös. Så jag skulle kunna skita på mig - bortsett från att jag inte kan det. Men det är väl så man brukar säga??

Väntar på det där samtalet.. som skall komma mellan nu och sex. Är orolig att det inte kommer. Förmodligen mer oroad över det än att det blir en negativ respons på min förfrågan. Min bön. Ja, jag tänker be. Jag är inte troende men jag kommer be ändå. Till vilken högre makt som nu styr över alla dessa stora beslut. Jag hoppas någon hör mig. Får jag igenom det här kommer jag förmodligen, en jävlig mage till trots, vara världens lyckligaste just nu. Eller tja, nästan i alla fall. Världens lyckligaste blir jag när jag är där och ser att det funkar.. men näst intill. Just nu är delmål nummer ett att få remissen.. resten får jag ta som det kommer. En sak i taget. Jag försöker i alla fall.

Fick en gullig bok idag. Gjorde mig lite glad! En trevlig överraskning på posten.. inte var dag man får sådant i brevlådan! Några kära vänner som hade gjort sig besväret att skicka iväg en rar hälsning och denna söta lilla bok. Värmer ett kallt hjärta!! Det finns fina själar där ute... :) Får tacka Erik o Linnéa för den fina gesten. Ni växer inte på träd.
Vänta vänta.. jag avskyr att vänta.. i alla fall när det gäller såna här saker.. som gör mig nervös.. jag avksyr att vara nervös också. Det tar på krafterna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar