onsdag 9 februari 2011

Recipies for longer life

Senaste boken jag läser. För mig, sambon, mina nära och vovvarna. Det man inte får veta genom andra får man läsa sig till själv. Så lyder min filosofi i alla fall. O det man tänker ge sig in i en diskussion om, det bör man vara påläst på. Så resonerar jag i alla fall.

Nu är det Anne Wigmores receptsamling jag läser. En vis kvinna, som levde som hon lärde. Mycket att fundera över och ta in där. Även om jag finner det svårt att följa hela hennes filosofi själv. Nu i alla fall. Men när tiden är mogen hittar jag nog min väg. Om det blir en kombination av olika rön eller ett enskilt spår det återstår att se. Men något gör jag ju fel så något måste ändras drastiskt. Det måste ju finnas något jag kan göra på egen hand, även om jag inte kan reparera skadade tarmar? Hittils funkar mina försök sådär. Inte alls med andra ord. Men det man inte testat kan man inte säga så mycket om.. så jag fortsätter testa. På gott och på ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar