fredag 4 februari 2011

Magvärk o möte med FK och AF

Ja, så var det alltså dags. Dagen D. För vilken gång i ordningen? Många "D"-dagar i mitt liv på sistone, men alla har de olika syften. Denna gången möte med AF och FK. Känner mig inte speciellt upplagd. Magen är i uppror och har hela ansiktet fullt av kliande utslag. Vet inte om det handlar om stress eller något jag käkat som jag inte tål? Kanske nån form av utrensning.. jag vet inte men det känns förjävligt. Snodde en av sambons antihistamintabletter. Har inte kvar några själv. Jag brukade missbruka såna.. men eftersom jag varit fri från de flesta allergibesvär jag tog dem för under flera år så har jag liksom inte haft några hemma. I desperation snodde jag alltså en tablett av honom. Jag hoppas den ska hjälpa något för det kliar nåt jävulusiskt! Betapred.. nu önskar jag att jag hade haft några hemma..

Kikat runt lite på nätet efter nån homeopatisk motsvarighet. Hittade en under namnet Hepar Suplhuricum som skall vara bra mot såna här besvär.. o massa andra bekymmer jag lider av också.. så jag ställde en fråga till en homeopat. Vi får se vad han svarar.. ett alternativ kan vara kalium Bromatum men vi får se vad han säger.. man får vara sin egen läkare.. o homeopat :)

Ringde Danderyd idag. Gäller o ligga i om något ska ske. Remissen var fortfarande inte bedömd. Men den var i alla fall inscannad i datorn denna gången.. sköterskan lovade dock lägga en lapp till doktorn för att trycka på honom ytterligare och jag hoppas innerligt hon gör det och att det funkar! Jag kommer ringa dem igen nästa vecka.. så enkelt ska de inte slippa undan. Ser jag en eventuell öppning eller lösning tänker jag inte låta den glida ur händerna på mig för att någon latar sig.. det kommer de snart få känna på.. de kommer avsky mig. Som pesten. Innan de ens har träffat mig. Hur bra låter det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar