torsdag 10 februari 2011

Inget samtal.. suck..

Väntar fortfarande. Klockan är kvart i fyra. Inget samtal från Danderyd ännu. De skulle ringa o meddela mig vad de kommit fram till idag. Känns inte som de kommer ringa. Då borde de redan ringt. Det är inte första gången i sjukkarusellen detta händer.. respekt för patienterna??

Här går man med telefon med sig överallt, till och med på toa. Rädd att missa samtalet som kan förändra min framtid. Men inte. Jag borde inte ha bekymrat mig. Det är ju ändå ingen som ringt.. smsen piper. Ellos. Fan. Inte nu heller. Sms igen. Arbetsförmedlingen. Påminnelse om mötet imorgon. My arse, tror de att jag glömt? Svårt att glömma.. stressnivån på topp med Lukas o allt.. o magen fullständigt åt skogen. Käka lite hemlagad thai med quinoasallad idag. Mamma fick en omgång också och jag fick lite lunchsällskap. Tryckt i mig två gröna har jag också hunnit med. Bladpersilja (massor!), hallon och lite - ja, vad var det nu jag hade i?? Färgen var GRÄSLIG. Såg ut som bajs. Helt sant. Men det smakade faktiskt inte så dumt. Tur var väl det. För det såg verkligen inte speciellt fräscht ut.

Hur som helst. Ska läsa vidare lite i mina böcker och ta hand om mage och Tuffe - innan Anders, Lukas och mamma gör oss sällskap igen. Jag tycker om att vara ensam ibland. Behöver det. Men jag mår bäst med sällskap. Det gör nog de flesta i längden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar