måndag 21 februari 2011

Ajajaj ojoj oj

Det var ungefär så det kändes efter gårdagens middag. Skit också. Allt var egentligen anpassat för att min mage skulle må bra av det. Men ordningen blev fel. Min mage funkar inte som den ska. Frukt efter mat går sällan bra. Men det är ju bara sååå gott!! Tillagad frukt efter mat kan funka, eller om jag äter den ett par timmar efter huvudrätten.. men när jag käkar den näst efter jag tryckt i mig massa bröd och fisksoppa.. är det som bäddat för katastrof. Så även igår. Hjälpte inte att jag försökte "tänka bort" smärtan, den fanns där ändå. Oh, ja i sin fulla bemärkelse.

Men jag får skylla mig själv. Jag vet ju om det där. Men vad gör man när det bjuds ett stort fat färsk frukt och en härlig bubblande skål med choklad? Inte en chans att man låter den vara i alla fall. Inte om man heter Jessica. De är inte utan anledning vi har en hel trave mörk choklad i skåpet. Anders säger att det är min medicin. Den hjälper mig i alla fall hålla vikten - hur sjukt låter inte det? Tugga din dryck och drick din mat.. typ.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar