söndag 30 juni 2013

Tillbaks på samma program..

Det nya programbytet blev inte bra för mig. Inte alls. Var vaken mer eller mindre hela natten som gick och knådade en tokvärkande tarm. Jäste, bubblade, spände och puttrade så det stod härliga till. VÄRK! Var helt slut vid fyratiden imorse då jag knådat flera timmar redan. När klockan var kvart i åtta hade jag fortfarande inte gått upp (inte likt mig!) Bestämde mig vid kvart över fyra för att det fick vara nog. Bytte alltså program tillbaks till det jag hade innan det här. Program 1. Om inte annat så för att utesluta att det var det nya programmet som ställde till det så in i helskotta. Verkar som det träffade helt fel nerver alternativt överstimulerade dem på något vis. URGH! Det var i alla fall mer än vad jag klarade av att stå ut med.

Varför stå ut med något som är sämre än det man hade innan? Jag känner såväl igen den där vardagen när tarmen bara bubblar hela tiden och jag vill inte tillbaks till den. Det räcker mer än väl att jag har just den vardagen ett par veckor varje månad. Värk har jag så det räcker ändå. Det behövs inte mer.

Hur som helst. Uppenbarligen gjorde programbytet skillnad. Till det bättre så att säga. Annars hade jag för det första aldrig somnat om och legat kvar så länge i sängen och för det andra så hade inte dagen blivit så mycket bättre idag. Kom till och med ut en sväng på havet med lillan, maken, mamma och vovvarna. LYX! Så skönt med årets första tur! Allt gick bra dessutom och det ska jag inte klaga över. Kanske kan det bli lite "riktig" semester för oss också tillslut :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar