söndag 2 juni 2013

Åska!

Den där solen jag hade hoppats på igår kväll valde att lysa med sin frånvaro. Rent vädermässigt då alltså. Rent magmässigt också. Det var ingen bra magdag igår heller. Fy. Läget var om möjligt ännu värre än det var när vi skulle ut på restaurang i fredags. Skvalp i mellangärdet, medlen fastnade, ont i buken.. ja, allt det där på en gång. Allt och lite till. Många toabesök blev det utan att besöka själva toan. Golvet går ju också att ligga på - men det är hårt! :-/

Hur som helst. Smhi lovade sol och YR lovade regn. Det blev dessvärre yr som hade rätt igår. Himlen fullkomligt öppnade sig och regnet vräkte ner över oss. Åska gjorde det också. Som bara fasen. Jag svor tydligen över vädret också. Det fick jag höra av min brorson (usch, dumma mig!) som lärt sig att svordomar inte är nåt bra. Smart grabb! Jag fick mig en läxa där i alla fall. Kände mig lagom dum. Precis som det ska vara.

Hur som helst. Tuffe var livrädd. Mamma hittade honom i köksfönstret bland blomkrukorna. Stackars krake. Vad gör man liksom?

Oavsett väder och magstatus så hade vi faktiskt en riktigt trevlig kväll. Förlorade frågesporten mot grabbarna, men men det går fler tåg. Jag får skylla på att de fick enkla frågor och vi fick svåra. När jag kan sportfrågorna som de får besvara då är det på riktigt låg nivå ;-) Nä, jag är ingen dålig förlorare jag gillar bara att vinna - fast det sker så sällan så jag kommer inte ens ihåg om det hänt nån gång??? ;-)

Får i alla fall tacka min fina familj för en mycket trevlig kväll och idag är det återigen dags att ta tag i livet och verkligheten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar