onsdag 19 juni 2013

Samtal.. :-/

Fick samtal från FK igår. Lika lägligt som samtalet för den där undersökningen jag lovade att vara med i. Det vill säga inte alls! Satt på cykeln och trampade och höll på att "fixa magen". Det är sällan bra kombinerat med samtal, eftersom själva grejen går ut på att varva mellan cykeln, dass och mina medel. Huuuu...  detta förstår ju ingen som inte är insatt i min situation sedan en längre tid, men det gör ju inte att det blir lättare för min del.

Försäkringskassan ville ha numret till min dietist. Lite svårt eftersom jag fick reda på att hon slutat i samband med att jag sökte nya intyg för min handikappsersättning och nya recept på mina näringsdrycker. Då jag gått hos dietist på allergimottagningen och de tydligen bytt läkare där ville nya läkaren att jag istället för att få en ny dietist hos dem skulle söka en ny dietist på mag/tarm. Så långt har jag ännu inte kommit eftersom läkarbesöken inte direkt växer på träd. Vet liksom inte vem jag skall vända mig till eller hur jag ska gå tillväga? Huddinge? Kungälv? Sahlgrenska? Dem vill jag ju inte blanda in mer än nödvändigt. Alltid nervigt när FK skall ringa och gräva, eftersom det känns som man blir granskad med lupp varje gång och det är inte utan att det pågår utredningar av olika slag för jämnan. Känns som man skulle behöva lägga energin alla dessa tar på att bli bättre.. men jag förstår ju samtidigt att FK måste göra sitt jobb.

Känns som själva näringsdrycksbiten lika gärna kan strykas ur registret just nu, eftersom jag ändå inte har någon dietist som kan skriva ut dem åt mig. Har haft kvar sen tidigare som jag använt mig av vid behov och dessa har visserligen varit något för gamla, men de har ju i alla fall funkat. Får ta till mina egna blandningar av näringspulver istället. Dem jag köpt på eget bevåg men som FK inte kommer att sponsra inköpen av. Försöket få dem att ta bort näringsdrycksbiten under samtalet igår, vet ju inte när jag kommer få en ny dietist igen, men damen från FK ville ändå ringa och prata med dem. Jaja vi får väl se vart det leder. De ville ju inte hjälpa mig mer så jag förstår egentligen inte varför hon skall ringa och blanda in dem igen, men men det kortet ligger ju inte på mitt bord.

Skall ha hit lite mammor på fika idag. Ska bli trevligt! Jag hoppas magen inte är lika kass som den var igår för då blir det inte lätt. Samma sak gäller lillan. Tack o lov att jag har en sån fantastisk mamma som alltid ställer upp o hjälper mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar