måndag 10 juni 2013

Mag-o-lag. Ingen bra magdag

Det fina vädret håller i sig. Vet inte när vi hade så här många soliga dagar i rad sist? Det är bara helt kanon i min värld. Inser dock att det inte kommer hålla hur länge som helst. Enligt väderprognosen vänder det redan på torsdag. Ja, enligt dem båda två :( Jag hoppas vid min gud att de har fel, men jag har en känsla av att det är dags nu...  med lite regn. När regnet kommer har det en förmåga att inte vilja sluta. Shajt säger jag om det.

Hur som helst. Magen har inte varit på min sida alls idag. Tre medel redan imorse, ingen tömning med hjälp av maskinen, två av medlen fastnade..  jäseri och puttera sen dess. Tagit medel igen och magen protesterar redan genom att bubbla ännu mer. Vad är väl en bal på slottet? Inget jämfört med att må bra i alla fall! :-/

Har varit hos veterinären med Lukas idag. Han har kliat hål i ena örat så jag ville kolla upp det. Hon kunde dock inte hitta nån vettig orsak förutom att det var lite svamp (väldigt väldigt lite) som jag skall behandla lokalt. För övrigt tyckte hon att han var i prima skick (haha, om man bortser från att han hörs vart vi än går då vill säga ;-)) Lukas gillade veterinären ungefär lika mycket som jag gillar läkare. Inte alls! Han visade det tydligt.

Olivia är inte heller på humör idag. Sov uruselt inatt, tog evigheter för henne att somna igår och hon har varit grinig och haft lätt till tårar hela dagen. Har inte velat äta (och jag som kände att vi haft sånt flyt de sista dagarna.. underbart är kort?!) och spottat ut den lilla mat jag fått i henne så den flugit långa vägar. Lukas var i och för sig inte ledsen över det lilla extra tillskottet, men det hade gynnat Olivia bättre om hon hade svalt istället för att spotta. Vi har väl lite olika åsikter där, hon och jag...

Eftersom magen fortsatt trilskas nu även under eftermiddagen (var väl bara att vänta med tanke på starten på den här dagen.. ) har jag lyckats överskrida dagens resulaxbudget med två.. sex istället för fyra. Inte stolt över mig själv, men vad gör man? När värken inte släpper och hela systemet bara trilskas med mig? Jag gör det jag kan. Det vill säga jag tar fler medel. Tills dess att tarmen säger att det är nog. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar