söndag 16 juni 2013

Planering is everything!

Så sant som det var sagt. Planering är allt. I min värld i alla fall. Utan planering, ingen fungerande vardag. Med planering - en vardag som i alla fall rullar på i en takt som går att hantera. Tja, bortsett från de dagar där det inte spelar någon roll hur mycket man planerar eftersom allt går åt pipsvängen ändå. Men att försöka göra det bästa är i min värld att planera så gott det går. Då har jag i alla fall gett mig själv och familjen de bästa förutsättningarna jag kan.

Med det sagt. Idag skall vi ha besök av några vänner som vi inte träffat på länge och träffa deras lilla för första gången. Alltid lika kul att se nya små liv och lukta på bebisar :)

I veckan skall jag ha mammorna från mammagruppen över på en fika och midsommar är fortfarande under planering. Torsdag skall vi iväg till barnläkaren med lillan (tid beställd sedan lång tid tillbaks, lika bra att utnyttja dem och be dem ta lite prover för att kolla att allt är som det ska) så tja, det är en full vecka för oss. Känner mig smått stressad över hur jag skall orka med och klara av allting, men på nåt sätt löser det sig väl. Det är tur att inte varje vecka är lika fullspäckad som denna. Det hade jag inte klarat av. Det är undantagen som gör att det kan fungera och som ger mig utrymme att ta hand om mig själv emellan utan att allt går åt pipsvängen och jag blir den bitch jag blir när världen kraschar samman. Världen kraschar samman när kroppen lägger av så att säga.. :-/

Förutsättningarna för hur dagen blir idag är ännu inte tiptop och jag tvivlar väl på att de blir det. Men å andra sidan.. förutsättningarna för att dagen skall bli bra klaffar sällan med när vi skall ha besök eller har något annat planerat. Jag får göra det bästa jag kan helt enkelt. Precis som vanligt. Ibland funkar det, ibland funkar det inte. Det ligger något i det där med "pokerface.. " 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar