fredag 21 juni 2013

Midsommar. Same, same but very different :)

Idag är det midsommarafton. Igen. Jises, vad tiden går! Andra midsommar som lillan får uppleva. Jag hoppas att hon mår lite bättre ikväll. Det har inte varit en nådig natt för någon av oss. Började med forlaxen igår. Tror det är den som spökat för henne inatt. Vill minnas att man kan få ganska ont i magen de första dagarna. Hon har grinat i princip hela natten ända in på småtimmarna, vilket är längre än vad hon brukar göra. Alvedon hjälpte inte heller :( Ingen feber så det talar ju absolut för tänder eller magbesvär..   jag hoppas det blir bättre under dagen som sagt. Det är andra natten i rad utan sömn och det är ingen bra start på midsommar.

Midsommar som egentligen är som alla andra dagar fast ändå väldigt annorlunda! Ska fira med lite vänner som kommer hit ikväll och min mamma. SMHI och YR lovar båda regn och åska så jag hoppas verkligen att  de har fel..  att paviljongen vi köpt inte läcker alltför mycket och att vi kan sitta ute. Som man ska göra på midsommar. Att magen lugnar sig något för sista dagarna har inte varit nådiga. ÄL och jäsigt som bara tusan, ingen sömn på det. Som bäddat för besvär :(

Nåja, vad är väl en bal på slottet. Målet är att överleva denna dag och ha så trevligt det bara går. Hoppas att magen går mot sin vanliga princip och bestämmer sig för att ge mig en break lite senare idag. Börjar inte bra, brukar innebära smärre katastrof sen.. men som sagt.. hoppet är det sista som överger!

Trevlig midsommar allihop! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar