måndag 17 juni 2013

Solen kom tillbaks :)

Det är konstigt det här med hur mycket vädret kan påverka oss. Eller kanske är det inte det? Kanske är det ganska logiskt. Väldigt logiskt. Ja, det är nog så. Vädret påverkar i alla fall mig i allra högsta grad. Jag är verkligen en vädermänniska. Är det åskoväder på gång mår jag dåligt. Har huvudvärk och känner mig lättretlig. Oavsett övrig kroppslig status så att säga. Skiner solen känns allt plötsligt mycket lättare. Fryser jag mår jag extra dåligt. Spänner mig...  drar ihop mig.. skjuter upp axlarna. Ja, allt sånt som egentligen inte är speciellt bra. När värmen smeker kroppen mår jag så mycket bättre! Känner mig liksom mer tillfreds med allt, även där oberoende av övrig kroppslig status. Sjukt att vädret ska kunna påverka så mycket men tack och lov att solen valt att besöka oss så många dagar den senaste månaden! Jag är oerhört tacksam :)

Magen mår lite extra dåligt idag. En dålig natt och en tidig morgon. Grinig liten på det. Hon var annars på väldigt bra humör igår och det tackar jag för. Besöket gick väldigt bra. Lillan var väldigt fascinerad över lilla Ebba som hälsade på oss. En bebis! :) Lillan var stor.. för första gången på länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar