torsdag 13 juni 2013

Nya inställningar för tredje gången..

Jahopp, då var man tillbaks från Östra igen då. Tog bara en sisådär tre månader att få ny tid för besök... jag måste ju "stå ut och inte ge upp så lätt". Inte hålla på och byta program hela tiden...  sköterskans egna ord på telefon när hon nekade mig ny tid första gången. Andra gången, då det gått tre månader och min kallelse inte kommit gick det betydligt enklare. Då hade jag "stått ut tillräckligt" för att få prova lite nya inställningar. Jises.

Nåja, det var väl ett helt ok besök idag. Inga otrevligheter eller så. Jag fanns inte med i systemet när jag skulle anmäla mig så jag antar att jag inte blev registrerad, men det är väl bara att låtsas som det regnar och vara glad att det inte drabbar mig personligen. Glad att jag fanns med i sköterskans tidsbok i alla fall! För hon kom på utsatt tid och det är jag tacksam över. Avskyr att sitta och vänta.. .speciellt när det gäller sånt här. Sånt som inte är sådär jättetrevligt precis. Sjukhusbesök är sällan det.

Även om sköterskan inte hjälper mig på det vis jag kanske hade önskat så gör hon i alla fall så gott hon nu kan. Alltså, hon har ju inte haft "såna patienter som jag" tidigare och det kan jag inte klandra henne för. Sen att hon inte förstår vad jag menar alla gånger, det vet jag inte riktigt hur jag ska lösa...  men men, jag fick lite nya inställningar i alla fall och skall testa dem "Ett tag" (månader?) för att se hur de funkar.. några fler punkter på elektroden är aktiverade, en är ställt på "cycling" vilket innebär att den sätter på och stänger av sig själv var åttonde sekund. Ett program är kvar sedan tidigare och ett har vi bytt punkter på. Ja, vi får väl se vart det leder. Men jag önskar att någon förstod mina problem i sin helhet även i det här länet..  det hade varit så mycket lättare att få hjälp och att kommunicera då. På alla håll. Nåja, vad är väl en bal på slottet?

Imorse gick jag på dass tre gånger (!!) utan manipulation eller resulax (Fick ta en efter sista toaomgången för att bli av med det som satt fast men vad är det jämfört med normalt?!) efter tarmkramper from hell. Tur jag hann hem innan jag hamnade på toagolvet och sen på dass.. jises. Men jag får vara glad att jag kunde gå på toa i alla fall. Även om vägen dit var smärtsam så att säga.. Att man kan bli så glad över att få total magkramp som kommer och pumpar i intervaller  och sedan resulterar i paniktoabesök? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar