onsdag 12 juni 2013

Oliver eller tänder?

Oj, det här var något av en pers till morgon följt av en pers till natt. Huu!

Lillan sov inte bra inatt heller. Tvärtom. Grät och vred sig hela natten. Ville inte komma till ro. Skulle ligga tätt, tätt intill mig (på min huvudkudde) med nosen i min halsgrop. Jises. Varmt och nackspärr till följd av det. Ingen sömn och urkass mage, men vad gör man inte för de små? Det var det enda sättet att få henne lugn på. Hon åt oliver igår. När jag tänker efter vill jag minnas att hon grät i samband med att hon ätit oliver för några månader sen. Skall låta bli att ge henne dem nu några dagar i följd och se om det blir någon förbättring. Hon har ju tänder på g också. Det hade hon den gången med. Lite svårt att utröna vad som är hönan och vad som är fjädern... :-/

Fick samtal nu på morgonen från en av tjejerna i mammagruppen. De skulle egentligen ses idag vid Sundsby, men hon föreslog att de kommer hit istället så vi också kunde vara med. Trevligt initiativ måste jag säga. Blev dock avblåst lika snabbt som det kom upp eftersom det verkade som att vi var de enda som kunde idag. Tråkigt, men men tanke på både lillans och min egen status kanske det var bra ändå? Tror inte direkt att hon kommer vara på sitt bästa humör efter den här natten... :-/

Båten skall i havet i eftermiddag också. Innebär att hjälpen med lillan i eftermiddag kommer vara minimal. Jag hoppas verkligen magen befinner sig i ett bättre skick då än den gör nu och att lillan sover ordentligt nu på förmiddagen så hon får i sig lite mer mat och blir på lite bättre humör även hon... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar