måndag 1 juli 2013

Nöjd med dagens insats

Idag har vi inte gjort så många knop. Eller jo, egentligen har vi det. Vi har tagit oss iväg till torget, vi har handlat mat och vi har fikat med lillan på Fregatten. I vår värld är det faktiskt att göra en hel del. Vi har ju inte direkt gett oss ut på några större äventyr sista tiden. Kan inte säga att jag är jätteledsen över det heller, men klart att det är skönt med en liten break från verkligheten och att få komma utanför dörrarna emellanåt. När det dessutom går ganska bra, både magmässigt och lillanmässigt (åksjuka, matning etc) så blir det ju en liten extra bonus bara för att. Idag var en sån dag. Magen var i relativt hyfsat skick då vi gav oss av. Den brakade inte ihop totalt under vår lilla utflykt och lillan åt dessutom med bättre aptit än jag hade räknat med. Det kallar jag plus i kanten! Att hon dessutom somnade SNABBT och sov i en och en halv timme när vi kom hem... Det händer inte varje dag. Man får vara glad för de tillfällen som ges och ta tillvara på dem på bästa möjliga sätt.


Nu har magen ballat ur igen. Precis som vanligt vid den här tiden. Urballningen kom i och för sig lite tidigare än jag kanske hade hoppats på, men vad göra? Bita ihop och stå ut? Nja, så gott jag kan för att göra det bästa av resten av den här dagen helt enkelt. Vill inte gärna sabotera det som är kvar när den varit så bra hittils. Jag får trampa här ett tag, köra min yoga, ta mina medel och hoppas på bättre tider. Någon gång måste de ju komma till mig med..? Eller hur!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar