tisdag 25 juni 2013

MISSNÖJD! :(

Urgh. Gick till frissan igår för att shapa till kalufsen på huvudet. Eftersom jag har en lite assymetrisk frisyr och liksom tänkte markera skillnaden lite mer tyckte jag inte att det borde vara så svårt att fatta hur jag ville ha det. Inte ens för en annan frisör än den jag normalt brukar anlita. "Min" frisör har nämligen bestämt sig för att sluta. Fan i helvete säger jag åt det. Jag som äntligen hittat någon som fattat hur mitt hår beter sig och hur jag ville ha det. Nu blev det istället så att den sida jag ville ha tillfixad (den kortare) är kvar i näst intill orört skick medans den sida jag bad att få behålla (den med längderna som jag kämpat med att spara ut och som faktiskt började likna nåt.. ) försvann någonstans tillsammans med hoppet om att få en tillfixad frisyr. Usch, vad ledsen jag blev! Inte alls nöjd. Nu har jag en tantfrisyr istället och längderna ligger i en papperskorg tillsammans med massa kärringhår. Varför säger man inte till mer på skarpen? Varför är man så förbaskat seg när man är hos frissan? Det är ju ens hår de är och karvar i. Det växer visserligen ut, men inte på två dagar :(

Hur som helst. Har redan varit där och naggat en del. Hur bra blir det? Visst kan jag klippa andra och det brukar faktiskt bli helt ok, men att klippa mig själv är en helt annan femma... :-/

Nu måste jag väl snart besöka frissan igen med samma ångest och hoppas att nästa frisör förstår vad det är jag är ute efter. Hur svårt kan det vara. En kort och en längre sida. Punkt. Deras åsikt bör inte avspeglas i mitt hår :( De får gärna tycka att det ser urfult i, det skiter jag i. Huvudsaken är ju att JAG blir nöjd. Det är ju jag som betalar för det och det är mitt hår. Sådär nu har jag det sagt också ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar