måndag 17 januari 2011

Tillbaks till dassiga vardagen igen - men med en liten strimma hopp

Så var vardagen här igen o knackar på dörren. Har inte varit så duktig på att uppdatera den här sidan. Spenderade helgen hos mamma tillsammans med Anders o hundarna. Helt mentalt slut kan man säga. Ok, lördagsdagen spenderades med kalas hos brorsan men sen var det mamma för hela slanten. Vovvarna gillade det. Vi med, speciellt Anders som ville bli lite "ompysslad" efter denna jobbiga vecka vi haft. Förståeligt! Men man kan ju undra vad det säger om mig.. ok, kanske inte rätt vecka att vara den mest ompyssliga av personer för min del heller.. ni som känner oss vet ju vad det handlar om. Vissa saker i livet tar lite extra på krafterna. Magbesvär eller inte.

Började knapra Resolor idag igen efter över en veckas uppehåll. De första dagarna gick över förväntan. Det var i fredags det började kännas rejält att jag behövde ta till nåt för att få magen att funka. Den bara vägrade samarbeta. Helt slut i hela kroppen men den ville inte hjälpa mig. Buken full av vätska. Igår tror jag att mycket av vätskan försvann av sig själv. Det kändes så i alla fall. Fick trycka bort massa genom att knåda på magen. Idag, med resolor, börjar den i alla fall jobba framåt istället för att bara kasta uppåt. Den har sina biverkningar, Resolor, men indag överväger fördelearna. För tillfället i alla fall. Något går igenom! Bara en sån sak. Nog för att det krävs våld för att få det att funka, men utan resoloren funkade det inte även om jag tog till våld. Dock hade jag några dagar när magen faktiskt samarbetade lite o det är värt att tänka på inför framtiden.. vissa saker gör att kroppen ställer om sig. På ett ganska makabert och anmärkningsvärt sätt.

Idag är det den grå vardagen som hägrar igen, ta tag i alla måsten. Så upplivande så jag går nästan av. Not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar