fredag 21 januari 2011

F som i Fredag :)

Det har blivit fredag igen. Veckorna springer, likaså början på detta nya år. Vet inte vart tiden tar vägen, men någonstans försvinner den. Det är ett som är säkert. Redan på söndag beger vi oss till stockholm igen. Ännu en lång bilresa, ännu ett sjukbesök, ännu mer oro. Nervositet. Ja, allt det där som dessa sjukbesök brukar föra med sig.

Idag är det dock fortfarande fredag. Fisk på fredag, det låter väl bra? Soppa närmare bestämt. Jag tänkte röra ihop en improviserad fisksoppa till middag idag. Hoppas att magen ska tycka den är lite mer lättsmält än de senaste kvällarnas nötorgier? Känns inte som den bryr sig. Att jag äter spelar roll vad jag äter verkar spela mindre roll. Det räcker att jag börjar tugga.. suck.. men fisksoppa i kylan känns rätt bra faktiskt. Lagom svårt att laga dessutom. Funderar på om jag ska göra någon efterrätt också eller om jag ska nöja mig med choklad idag..? Hm, känns inte så. Jag är trots allt drottning av efterrätter (i alla fall när det gäller att äta dem ,))

Magen är sådär idag. Inte som igår men den är inte bra. Kunde inte sova bra inatt heller. Lite mer än dagen före, men inte bra. Jag fattar inte.. är dötrött och kan ändå inte sova. Det går inte ihop. Nej, nu ska jag sluta gnälla för idag och önska en trevlig fredag! Förhoppningsvis kommer jag tillbaks som en annan människa om ett par timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar