måndag 10 januari 2011

En lite bättre natt

Sov lite bättre inatt. Skönt. Kände mig ändå dödstrött när jag steg upp vid sex imorse. Förhoppningsvis blir dagen lite lugnare än veckans övriga dag(ar). Har varit lite väl mycket om man säger så. Försäkringskassan  ringde igår till råga på allt. För att salta lite extra i de gansak irreterade såren. Började prata sjukdagar och arbetsträning igen. Paniken gjorde sig allmänt känd och som vanligt började jag störtlipa i telefon. Hon försökte trösta mig såklart och förklara att de egentligen vet att jag är för sjuk för att kunna jobba, men att regeringen bestämt det här o att det är ett sätt för mig att komma tillbaks i sjukförsäkringen efter tre månader o att det ibland bara leder till tre samtal.. där de inser att jag inte klarar av att genomföra nån arbetsträning o så får jag gå tillbaks i sjukkassan igen.. MEN då frågar jag mig. Om de nu vet, när de nu ser mitt läkarintyg som tydligt säger att jag inte fixar jobb i dagsläget ens på deltid.. varför ska de då skuffa ut mig på arbetsträning om de redan vet att jag inte kommer fixa det o hamna i samma system igen? Ett sätt att minska den redan lilla ersättning jag har som de redan minskat tre gånger? Ett sätt att förbättra statistiken o få pengarna att byta kassa? Jag vet i fan.. men man blir så trött.. har så mycket annat att tänka på. Sånt här är påfrestande. Kunde inte valt en sämre dag att ringa än igår. Men vi ska prata igen. Jag ska prata med min läkare igen. Vi får se vart det landar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar