måndag 3 januari 2011

Avskyr telefoner

Jag är ingen telefonmänniska. Det är ingen hemlighet. Jag tycker inte om telefoner. Känner mig stressad o låst vid dem. Gillar dem inte. Jag använder dem inte för nöjes skull. Det finns folk som pratar i telefon i timmar varje dag - o ändå tycker om telefonprat när de kommer hem från jobbet.. jag hör inte till dem. Jag klarar inte av det. När jag jobbade i växel gjorde jag det till en grej att inte ens svara i telefon när jag kom hem. Sjukt? Nej, jag gillar bara inte telefoner.

Idag är en sån där dag när jag bara måste ringa massa samtal. Gillar det inte som sagt. Speciellt inte när det är läkarsamtal det handlar om. Mindre positiva med andra ord. Försökt få veta nrä jag får svar på min manometri. Blivit skickad till säkert fem olika avdelningar, där de alla hänvisar till varandra *suck* för stor organisation? En trodde jag skall bli kallad till motilitetsavdelningen igen, en annan tror jag får svar när jag besöker kirurgen o en tredje förmodade att svaret går till min läkarkontakt i Kungälv. Kanon. Ingen har en aning med andra ord. Le o håll med. Vad ska man annars göra.

Försöker få svar på när jag skall få träffa den där professorn som ska operera mig också. Det skulle ju ske snart lovade min kirurg innan jul. Men ingen vet nåt mer, förutom att de kan se att vi kommit överens om detta. Fått tre telefonnummer och personer att jaga, men ingen av dem svarar... gjorde även ett försök till mottagningen, men där har de telefontid först kvart över ett. Då har jag förmodligen redan jagat tag i det svar jag behöver. Eller det svar jag kan få. Inte mycket med andra ord.

Väntar samtal också. Från min läkare i Kungälv. Vill ha ett datum för min sjukskrivning, dvs operationsdatum eller besöksdatum. Det är detta jag jagar. Ångest. Jag kan ju inte bara trolla fram ett? Men jag förstår ju att han behöver ett o gå på. Vad gör man? Jag jagar o jag trakasserar så gott jag kan för att få ett svar SNART, men inget verkar hända ändå. Man kan bli trött för mindre.

Har haft ett par sömnlösa nätter o det gör ju inte direkt att man känner sig mer alert. Pigg? Knappast. Jag hoppas jag känner mig lite mer alert i eftermiddag och att jag har ett vettigt svar att ge min läkare när han ringer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar