tisdag 4 januari 2011

Jihooo! Dagens uppdrag lyckades!

Jag fick lön för mödan av allt slit idag. Äntligen! Det lönar sig att ligga i. Det lönar sig att jaga med blåslampa ibland. Vill man få resultat måste man ge sig fan på att se till att något händer. Det är ju tur man har lite jävlar anamma i kroppen.

Var ganska missnöjd imorse. Inga samtal, inga svar hos sekreterarna. Hittade ju lite nya nummer till kirurgavdelningen och några sekreterare. Ringde alla tre. Två gånger. Lämnade fyra meddelanden.. vid ettiden gav det faktiskt resultat. De ringde inte på utsatt tid, vilket jag faktiskt fick en ursäkt för (bara en sån sak!) och de hade nu bokat in en tid åt mig till dr Nyström. Ja, han heter visst så. Den 24 januari blir det. En resa till östkusten igen med andra ord. Känns som man borse få vip-kort eller nåt.. vet inte om man kan me att våldsgästa släktingarna igen eller om man ska försöka hitta ett billigt hotell i stockholm.. men det är ju trevligare att bo hos släkten. Bekvämare också. Man slipper släpa med sig brädan till sjukan.. bara en sån sak. Vi får se hur vi löser det. Men det känns i alla fall som något är på g nu. Jag har fått en tid. Ett steg i rätt riktning. För den sakens skull är jag lite lyckligare än jag var i morse. Blir till att fira loss ikväll, ond mage men den får stå ut. Oxen som blev kvar från nyår till kära Anders o jag tar mig en liten firre med gremolatan som härstammar från samma högtid :) Det är ju tisdag.. varför inte lyxa. Man ska fira det man kan. Detta är, i min värld, värt att fira!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar