lördag 22 januari 2011

Dags igen, för vilken gång i raden?

Så har det blivit Söndag. Dags att bege sig igen. Inom en timme är vi påväg.. jag vet inte vad jag ska säga. Skräckblandad förtjusning? Kan inte påstå att jag ser fram emot sex timmar i bil. Inte emot att träffa kirurgen heller. Vårt sista möte gick ju sådär.. det var då jag i princip kröp iväg från operationsbordet med svansen mellan benen. Nåja, liten överdrift men det var inte långt därifrån. Jag tror inte han var speciellt impad av min karaktär den gången... oroar mig lite vad han ska säga när vi ses igen. Har inte träffat honom sedan dess..

Det är lite skräckblandad förtjusning som sagt. Han kan ju också vara den som kommer med det bästa besked jag fått på många år. Att det faktiskt går att göra något åt min eländiga tarm och att han faktiskt kan få den att samklanga med kroppen lite grann.. att jag har något att hoppas på och att han bedömer att min kropp är i skick nog att skära i. Jag hoppas det. Men är samtidigt orolig. Obotligt orolig. De mardömmar jag drömt på sistone o faktumet att jag knappt sov inatt talar väl sitt tydliga språk.. Anders dunderdrinkar (ja, de var verkligen dunderdrinkar!) igår bet inte på mig. I vanliga fall hade jag nog känt mig lite dassig i bollen dricker sällan sådär mycket som det blev igår - men tydligen var hjärnan för skärpt för att låta sig påverkas igår o tur var väl det. Nu blev det i och för sig inte så mycket om man jämför med en vanlig Svensson under en helg, men för att vara vi så.. brukar ju stanna vid ett glas vin eller möjligen ett o ett halvt.. kanske nån romdrink emellanåt.. en trea.. det räcker mer än väl. Igår var det dock lite mer än så. Ett o ett halvt glas vin o en starkare drink. Vet inte vad som tog åt oss. Men Anders blev nog lite snurrig i bollen. Han drog dessutom i sig två! (missförstå mig rätt, glas vin alltså ;))
NÄ, nu är det dags att packa de sista prylarna, gulla lite extra med vovvarna, köra det sista brädpasset o fylla bilen med mat! Time to go.. fortsättning följer.. förhoppningsvis inom de närmsta dagarna, men i värsta fall inte förrän på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar