fredag 10 december 2010

Tredje dagen med ProIbs

Det har nu gått tre dagar. Jag har tagit det här väldigt kemiskt smakande svårupplösta pulvret enligt ordination, två gånger dageligen före frukost och till kvällen. Vad händer? Jo, jag mår FAN! Verkligen. Det står i studien att motoriken eller passagehastigheten inte skall påverkas men i så fall är det nåt skumt i min mage, för jag får ännu värre diarréer som alltså stannar kvar o inte går att få igenom - magen sväller o låter o bubblar o värker så det står härliga till. Tar inte mer än tio minuter efter intag sen är det igång. Ger det sig? Icke. Det håller på tills jag lyckas knåda bort eländet eller få tömt tarmen på mina sedvanligt otrevliga vis.

Gasbildande så in i norden.. jag fruktar att det är fruktosen som ställer till det, men jag kan inte säga något med säkerhet. Det enda jag vet är att jag de sista dagarna mått ännu mer skit. Inget jag rekommenderar med andra ord.. men å andra sidan har "ibs mediciner" inte hjälpt mig tidigare så varför skulle de göra det den här gången.. jag är dum som går på såna här saker.. *suck* har beställt två askar o testat tre dagar.. kan ju inte bara kasta bort skiten, måste ju ge den en chans.. säger min hjärna o låter mig må fan. Har skrivit till deras support. Får se vad de svarar.. spänningen stiger.. urk..
Men. Nåt positivt i allt elände. Jag provade min klänning igår. Var såååå nöjd! Så fin :) satt som ett smäck. Synd bara att jag ska lägga på mig minst tre kilo till moahahaaaa.. kommer se gravid ut. Men å andra sidan.. det gör jag ju redan med jämna mellanrum och korsetten gör nog susen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar