onsdag 8 december 2010

Chaite

Kanske är det det jag ska köra fram till jul. Chaite alltså. Det är ju massa bra matsmältningskryddor i det. Var väldigt inne på det här för några år sedan, efter ett besök i Indien.. de var väldigt vettiga där.. så långt före oss inom vissa områden och ändå så långt efter. När det gäller mat har vi mycket att lära. Balans. Allt handlar om balans. Vi har glömt bort vad balans egentligen är. Vi stoppar i oss det som är gott eller det vi tror är nyttigt. Sen låter vi kroppen lösa resten. Glömt allt sunt förnuft på vägen. Kör bara på. På nåt sätt löser det sig... eller?

Chaite kan vara bra när man vill ge matsmältningen en skjuts på vägen. Jag har ju alla kryddor hemma.. det är väl bara att sätta igång? Vad väntar jag på liksom.. alla dessa tillskott.. nä, tacka vet jag naturliga grejer. I icke piller form vill säga. Piller ÄR inte naturligt. Vad reklamen än lovar. De må vara sammansatta av naturliga ingredienser men inbilla mig inte att piller växer på träd. Bananer gör det, men de är så proppade med skit så man kan ju inte veta om det är en banan eller en kemikaliefabrik man stoppar i sig. Skrämmande.. så undrar vi varför vi går runt o mår fan dagarna i ända?! Är det så konstigt.. think not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar