fredag 17 december 2010

Det är som rubriken säger: magen styr mitt liv.

Jag hade hoppats att det skulle vara bättre den här julen, men vem lurar jag? Ingen. Förr kunde jag i alla fall på vissa sätt dölja min kassa magen, men nu går den knappast någon obemärkt förbi. Jovisst kan jag fortfarande lura någon ovetande själ att jag mår ok, men de flesta som känner mig ser signalerna. Långt innan jag själv tror att de är synliga. Rätt jobbigt faktiskt. Det betyder ju att man degraderat. Till viss grad. Men jag jobbar på det. Smink löser inte allt, inte hårfärg heller - men det gör att man känner sig fräschare på utsidan. Bara en sån sak gör det lättare att ta sig vidare..

Nu ligger förstås förhoppningarna på att de ska hitta nåt konkret på tunntarmsmanometrin som de kan göra något åt. Inte bara fler fel utan något de faktiskt kan åtgärda. Konkret. Jag tvivlar lite men litar samtidigt på att min läkare inte skulle utsätta mig för något sådant här utan att tro att det faktiskt kan bidra med något. Det kostar ju trots allt en väldans massa pengar.. på  tal om pengar.. mitt högkostnadsskydd gick ut strax efter sommaren. I höstas med andra ord. Har fått betala hutlösa summor för medicinen sista månaderna. Inte minst vid sista uthämtningen av Resolor. Då hade jag ändå "rabatt" 1275 kr eller nåt sånt helvete gick den på! Helt otroligt. Jises! Men nu är jag uppe i högkostnadsskyddet igen, alltid nåt att glädja sig åt.. bara läkarbesöken som ska nå den gränsen också. Men de gör de nog vid nästa besök. Det krävs ju bara några stycken för att man ska spräcka linjen.. Trevlig fredag gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar