tisdag 28 december 2010

Kanonvärk

Har haft en helvetesnatt o en helvetesdag igår. Vet inte om det är efterdyningar av slanghistorien i tarmarna, men åt helvete är det. Värker, hugger, spänner.. går inte ens att knåda för det är så förbannat ömt. Läcker magsyra o bubblar upp i halsen.. käkar pepcid o inside men inte fan hjälper det. Nåt.

Natten var hemsk. Sov inte nåt. Jo, kanske nån halvtimme innan jag väcktes av idiotiska grannar som smällde av fyrverkerier mitt i natten. Kunde inte somna om efter det. Magen lät mig inte. Tuffe lät mig inte. Det var bara att bita ihop o räkna timmarna till morgonen då det var dags att gå upp igen. Utvilad? Don't think so.

Hade hoppats kunna lösa det nu på morgonen, men i ärlighetens namn är det lika jävligt fortfarande. Borde kanske inte ätit frukost, men jag är ju en matglad dam o stoppade i mig som jag brukar. FEL!! Borde inte gjort det. Ännu värre såklart. Försöker röra på mig så vätskan i buken ska flytta sig. Den vill inte. Den sitter där den sitter... det blir att plåga sig ut på långpromenad senare idag. Tio minus. Kunde vart värre. Det är inte tjugo i alla fall. Men det är ett helvete att traska omkring när det känns som man ska explodera o varje steg är en evighet. Ja, jag är på riktigt kasst humör idag. Orkar inte med dessa motgångar hela tiden. Men jag hoppas det blir bättre under dagen. OM inte hamnar jag väl på sjukan igen. Fast jag hoppas inte det. Jag tänker göra allt jag kan för att slippa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar