lördag 11 december 2010

Inatt jag drömde..

Eller så gjorde jag inte det. Drömde alltså. Jag minns bara att Tuffe väckte mig vid tretiden. Behövde inte ens fundera över vad det rörde sig om. Det där gnyljudet säger allt. Det är inget att tveka över. Bara o packa på sig kläderna o traska ut. Han gör inte så om det inte är akut. Magen. Det är den jävla medicinen som veterinären propsar på att jag ska ge honom. Atopica mot dermatit. Har testat fyra omgångar tidigare och samma fenomen har uppstått. Magproblem. Slem i avföringen. Nattliga promenader. Ingen trevlig historia med andra ord.. men veterinären lyssnar inte. Det "kan inte" bli såna biverkningar av den här medicinen. Men nu får det vara nog. Den hamnar i skåpet med andra verkningslösa piller som bara orsakar biverkningar. Ha ont i magen är inge kul. Jag tänker inte utsätta min vovve för onödigt lidande. Veterinären får säga vad hon vill!!

Har haft en kanondålig natt själv. Magen har kört som helskotta. Mått illa, haft kramper, bubblat, vart tokspänt.. nä usch. Det har inte varit någon bra natt. Tror det beror på den där ProIbsen som jag tog igår morse. Hoppade kvällen o trodde det skulle ge sig men icke.. dum som jag var testade jag en förpackning idag med. Efter rek från försäljaren.. dumma jag! Men jag vill så gärna må bättre.. än så länge APA. Vill inte må så här. Bara vara normal. Vad nu normal innebär? Slippa ha en mage som styr min tillvaro i alla fall. Dessvärre är detta sannolikt fel väg att gå. ProIbsen gör ingen nytta. Bara ställer till det. Nu får jag stå mitt kast o leva med denna, ännu värre, magvärken idag med. Kul. Not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar