torsdag 30 december 2010

Pro IBS inbjudan

Fick en inbjudan igår. Eller två. Till föreläsning av Stine Störsrud (dietist på Mag/tarmlab på Sahlgrenska) om ProIBS. Det var inbjudan från RMT och ILCO, jag är medlem i båda. Det vore intressant o gå. Dela med mig av mina erfarenheter. De propagerar starkt för detta preparat. Väldigt starkt. Jag undrar vems intressen det gynnar? Kanske kan det hjälpa någon, men mig har de inte hjälpt.

Det vore intressant att konfrontera dem. Nu ska jag inte prata skit om Stine. Jag har träffat henne. När jag fortfarande gick på Sahlgrenska. Hon är en klok dam och jobbar för sin sak. Men ibland behöver man se saker med ögon utifrån. Hon jobbar trots allt enligt sin lära och denna studie är utförd av Magnus Simrén som arbetar just på Sahlgrenska, så man kan ju fundera över om det kanske är lite partiskt? Som de flesta vet har jag inte några bra erfarenheter av denne man. Behöver enligt min mening komma ner på jorden lite. Men det kan ju vara så att vår kemi inte stämde helt enkelt.. men man skickar inte hem en patient utan att kika på henne? Man kan inte sätta en diagnos genom att kolla någon i ögonen o säga att man inget kan göra? Då har man jobbat för länge. Blivit blind. Magnus hade dessutom fel i mitt fall. Där fick jag vatten på min kvarn. Han har säkert hjälpt en massa andra. Men alla har inte IBS. Även om det är lätt att sätta den diagnosen o slippa bry sig mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar