tisdag 7 december 2010

Proibs

Paketen kom idag. Beställningen som jag ångrade lika snabbt som jag bestämde mig för att lägga den. Jag testade direkt. Ska det vara så ska det liksom. Dessvärre har den inte gett den effekt jag hade hoppats - tvärtom! Min mage sparka bakut DIREKT. Jag menar verkligen direkt. Kramper o gaser som heter duga. Faaaan va ont! Ska detta pulver hjälpa folk med IBS blir jag förvånad. Jag misstänker att det är fruktosen som spökar. Jag vet ju att jag inte fixar sånt. Socker i förställd form vill säga. Får min mage att krampa loss rejält. Vad jag inte fattar är varför de väljer att tillsätta fruktos (som är en känd IBS irritant) till ett kosttillskott som är till för att motverka just dessa besvär?! Jag ska testa igen imorgon o se om jag får samma reaktion då. Får jag det vet jag inte om jag testar igen.. jag har det jobbigt nog som jag har det. Behöver inte MER värk. o vill definitivt inte betala för att få den.

Pratade med min läkare på Kungälv idag. Han ringde tillslut. Sjukskriver mig året ut och så får vi hoppas jag får ett besked om operation när jag skall prata med kirurgen den 22e.. svettpärlorna rinner i pannan... svulläter för att lägga på mig i vikt för att få denna förbaskade operation ur världen o kunna börja leva.. hur mår man av det..? Apa. Behöver jag säga mer? Stress är inte bra med en mage som min. Just nu är stress det enda jag med säkerhet inte har brist på i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar