måndag 13 december 2010

Exploderar snart

Idag har inte vart nån bra dag. Hur många gånger har jag inlett med den frasen? Lite för många för att det ska vara sunt misstänker jag. Vill inte ens gå tillbaks och kolla. Lika bra att låta bli. Blir bara ledsen när jag ser den bistra verkligheten i skrift.

Hur som helst. Denna veckan har verkligen varit katastrofal. Känns som jag inte får plats i skinnet. Som om att magen ska explodera o tarmarna hoppa ur kroppen. Idag är inget undantag. Tvärtom. Idag är nog värsta dagen hittils. Vet inte om det är hormoner som spelar in också, vissa dagar varje månad är ju värre av naturliga skäl - mensvärk är en dröm i jämförelse.. :( vet inte hur den här kvällen o natten ska gå. Om jag inte lyckas lösa eländet kommer jag hamna på sjukan. Det är redan katastrof. Jag misstänker att det blir spruta inatt. Spruta o kanske fler resolor. Jag vet inte vad annars jag ska ta till? Knapra dadlar upp o ned.. Det ska jag göra.. det kan reta på rätt sätt ibland.. hur sjukt det än må låta.. ska kanske göra ett halsband till också.. har bara några få pärlor kvar nu. Resten har blivit till skapelser av olika slag. Rätt fina om jag får säga det själv .) Som min mamma sa: jag är i alla fall effektiv, jag utnyttjar tiden. Hur många människor i detta avlånga land ligger på en situpbänk och gör halsband o örhängen? Nähä, jag tänkte väl det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar