tisdag 12 oktober 2010

Nu börjas det - krångel med FK

Jag har väntat och fasat över det här. Krångel med FK vill säga. Just det, allas vår försäkringskassan. Har haft relativt god relation med dem hittils, haft en ganska så bra och förstående handläggare men visst anade jag vart det var påväg.. allt prat i media, allt man hört. Man visste ju att dagen skulle komma. Så jävla typiskt bara att den ska lyckas tajma in så bra nu när så mycket annat gått åt skogen. Har inte ork att bråka med dem också. Har nog ändå känns det som.

Blir till att kontakta handledare alltså.. så får vi se vad de säger. Ska inte vara sån men med min vanliga tur vill de väl skicka mig på arbetsträning eller nåt sånt. Lycka till med en tjej som kan stå på benen utanför dörren ett par timmar innan hon måste hem igen för att inte tuppa av utav smärta. Går nog galant. :( Men visst, är nån villig att anställa mig på hemmaplan två timmar om dagen, vilka är de två timmar jag inte tar hand om min förbannade mage eller äter eller sover så visst.. anställ mig. Jag är garanterat obekväm, måste börja sent, sluta tidigt, kan inte sitta vid skrivbord för länge, behöver stå och röra på mig.. lätt som en plätt antar jag?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar