torsdag 28 oktober 2010

Felstavningar så det står härliga till

Fick mitt nya sjukintyg idag. Det vill säga samma intyg som förra gången, men med rätt datum.. man kan undra hur svårt det kan vara.. när datumet skulle gälla från den dag jag var där på besök.. känns som enkelt att kolla upp.. bara klicka på datorn o kolla liksom.. men tydligen är detta överkurs. Så även att stava rätt. Har nog aldrig läst ett läkarbrev med så många stavfel! Tycker det känns lite oproffessionellt när det kommer från en sådan instans och ser ut som det skrivits av en femåring? Ok, överdriver kanske lite här, men en sjuåring skulle gott och väl ha kunnat sammanfatta detta :-/ man slutar aldrig att förvånas..

Mina resolortabletter kom idag. Puh! Inte för att de gör mig bra.. nä, långt ifrån.. men de är i alla fall bättre än de hemska droppar jag tvingats ta när jag inte haft tillgång till mina tabletter.. allt är relativt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar